درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 05:34:4 FA | AR | PS | EN
مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون            در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم            ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان            تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران            مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها            






تاریخ نشر: 1399/02/28 - 23:48:3
تعداد بازدید: 1011
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

حمایت جهانی از توافق اشرف غنی و عبدالله عبدالله؛ از ایران و هند تا ناتو و امریکا/ پمپئو و ظریف تلفنی صحبت کردند

کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از امضای توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای تقسیم قدرت در افغانستان استقبال کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان از توافق سیاسی بین غنی و عبدالله استقبال و حمایت می‌کند.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله روز یکشنبه ۲۸ ثور/اردیبهشت، توافق‌نامه‌ای سیاسی برای تقسیم قدرت در کشور را امضا کردند و به این ترتیب به ماه‌ها اختلاف بر سر نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری پایان دادند.

 

در این مورد:   اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق سیاسی را امضا کردند

 

وزیر خارجه‌ی امریکا با غنی و عبدالله تلفنی صحبت کرد

ورگان اورتگس، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا در بیانیه‌ای گفته است که مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ این کشور با محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله تلفنی صحبت کرده است.

خانم اورتگس گفته است که آقای پمپئو در این تماس تلفنی امضای توافق‌نامه میان غنی و عبدالله و توافق دو طرف به تشکیل یک حکومت فراگیر را تبریک گفته است.

پمپئو در این تماس تلفنی همچنان نسبت به زمانی که در «بُن‌بست سیاسی» در افغانستان هدر رفته، ابراز تأسف کرده است. وزیر خارجه‌ی امریکا در عین حال از تعهد غنی و عبدالله برای اقدام سریع در حمایت از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی استقبال کرده است.

براساس بیانیه‌ سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا، پمپئو تأکید کرده است که برای واشنگتن، رسیدن به یک توافق سیاسی برای پایان دادن به درگیری در افغانستان همچنان یک اولویت است.

 

گفت‌وگوی تلفنی ظریف با غنی و عبدالله

وزیر خارجه ایران نیز با رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت‌وگوی تلفنی کرد.

 

متن خبر گفتگوی ظریف با غنی و عبدالله را اینجا بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی ظریف با غنی و عبدالله

 

استقبال ایران از امضای توافق بین غنی و عبدالله

وزارت خارجه ایران با استقبال از امضای توافق بین غنی و عبدالله اعلام کرد ایران آماده برای کمک به روند گفت‌و‌گوهای سیاسی بین الافغانی است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عصر امروز (یکشنبه) با استقبال و ابراز خرسندی از امضای توافق بین آقایان دکتر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفتگوهای سیاسی بین الافغانی و ادامه روند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان اعلام کرد.

 

ناتو: همه طرف‌ها از فرصت بی‌سابقه صلح استفاده کنند

دبیرکل ناتو این توافق را در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش حملات طالبان بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: «از هر زمان دیگر مهمتر است که تمامی رهبران افغانستان متحد شوند و حامی برقراری صلح در این کشور باشند.»

آقای استولتنبرگ از طالبان نیز خواست که هر چه سریعتر به خشونت‌ها پایان دهد و طبق تعهدات خود با مقام‌های افغانستان وارد مذاکره شود.

وی افزود: «همه طرف‌ها باید از این فرصت بی‌سابقه برای صلح استفاده کنند.»

وی در پایان تاکید کرد که تمام متحدان و شرکای ناتو آماده حمایت از ثبات و امنیت بلند مدت در افغانستان هستند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در توئیت کوتاهی نوشت که از تعهد اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای صلح در افغانستان استقبال می‌کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز در بیانیه‌ای توافق سیاسی در افغانستان را گام مثبتی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که حکومت مشارکتی این دو رهبر بتواند بر چالش‌های سنگین فائق شود.

این نهاد تایید کرد که هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند و افزود: «اکنون امیدواریم که روحیه همکاری ادامه پیدا کند.»

 

استقبال اسلام‌آباد از توافق سیاسی در کابل

وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه یکشنبه با استقبال از امضای توافق بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله در کابل و اعلام تعهد مجدد برای حمایت از صلح افغانستان، بر لزوم آغاز فوری گفت ‌و گوهای میان تمام گروه‌های داخلی این کشور تاکید کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، امضای توافق‌نامه میان رییس جمهوری افغانستان و رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور، را خوشایند دانست و گفت: در این مقطع حساس همکاری سازنده میان همه رهبران افغانستان بسیار حائز اهمیت و در جهت منافع مردم این کشور است تا بتوانند به دهه‌ها خشونت و جنگ جاری پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: توافق امروز میان رهبران سیاسی کابل امر ضروری برای مقابله موثر با چالش‌های افغانستان از جمله مدیریت شیوع ویروس کووید-۱۹ محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین پیمان صلح دوحه را فرصت تاریخی برای رهبران سیاسی افغانستان جهت پیشبرد روند صلح این کشور تعبیر کرد و بر لزوم هرچه سریعتر گفت‌وگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان و رسیدن به یک توافق جامع و فراگیر تاکید کرد.

دولت پاکستان خواهان احترام به تعهدها به پیشبرد صلح در افغانستان و هوشیار بودن نسبت به بدخواهان طرح صلح در داخل‌ و خارج این کشور شد.

 

خلیلزاد: ما از سازش دو رهبر استقبال می کنیم

فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان از امضای توافق نامه میان رئیس جمهور و رئیس شورای مصالحه افغانستان استقبال و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در تویترش درباره امضای توافق نامه صلح میان محمد اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان نوشت: پس از مدتی طولانی میان رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله توافق برای یک دولت فراگیر به میان آمد، که در آن داکتر عبدالله رهبر روند صلح می باشد. طرح کلی این مصالحه به مدت 10 هفته در جریان بود. ما از این سازش استقبال می کنیم و برای آنها آرزوی موفقیت در دولت جدید را داریم.

او در ادامه نوشته است، که ایالات متحده امریكا برای مشاركت با دولت جدید در پروسه صلح كه جنگ را پایان دهد، همکاری می کند. این روند باید مبتنی بر اجرای به موقع تعهدات انجام شده تا به امروز باشد. هر دو رهبر نباید اشتباهاتی را که در زمان حکمرانی شان در دوره مذاکرات انجام داده تکرار کنند. زیرا افغانستانی ها با این دولت مذاکره می کنند.

او در پایان پیامش خاطر نشان کرده است، که زمان آن فرا رسیده است که عزم و اراده مردم افغانستان و جهان را جدی بگیریم تا سرانجام شاهد پایان این درگیری باشیم. دکتر عبدالله باید با سرعت و فوریت کامل پیش برود و صمیمانه توسط دولت کنونی افغانستان پشتیبانی شود.

 

سفیر انگلیس در کابل از توافق میان غنی و عبدالله استقبال کرد

سفیر انگلیس در کابل از توافق میان رئیس جمهور و رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان استقبال کرد.

الیسون بلک سفیر بریتانیا در کابل در پیام تویتری اش در واکنش به توافق غنی و عبدالله نوشت: من از توافق میان غنی و عبدالله به خاطر مبارزه با کووید-19 و کار برای به میان آمدن صلح و ایجاد یک دولت موثر و پاسخگو و متعهد برای ساختن آینده ای خوب که مردم افغانستان شایسته ای آن هستند، استقبال می کنم.

 

یوناما: هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند

نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان از توافق حاصل شده میان رئیس جمهور و رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان استقبال و نوشته است، که هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از توافق حاصل شده میان اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی برای حل بن بست سیاسی استقبال و گفته است، که این توافق به رهبران افغانستان توانایی آن را می دهد تا چالش های بزرگ این کشور را حل کنند.

هیات سازمان ملل تاکید می کند، که هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند. اکنون امید است که روحیه همکاری ادامه یابد، با این وجود همه عناصر در دولت با هم همکاری می کنند تا پیشرفت در حکمرانی خوب، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد را تقویت کنند و از حقوق همه شهروندان ضمن حفظ پیشرفت های افغانستان از حقوق زنان پشتیبانی کنند.

در ادامه این پیام آمده است، که در این زمان افغانستان نیاز به یک دولت خوب و نمایندگانی که بتوانند یک جبهه متحد برای مبارزه با مسائل مهم و اساسی ملت، به ویژه پیشبرد مذاکرات میان افغانستانی، مدیریت و مبارزه به خاطر گسترش ویروس کرونا برای جلوگیری از وخیم ترشدن وضعیت و درگیری های مداوم و چالش های امنیتی دارد.

یوناما در راستای همکاری های خود آماده است تا با دولت و مردم افغانستان کمک کند.

 

تبریکی ترکیه و هند

وزرای خارجه کشورهای ترکیه و هند نیز طی بیانیه های ضمن استقبال از توافق سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله، آن را گام مهم در راستای پایان تنش ها در افغانستان دانسته اند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/17688


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد


دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل


آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان


سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است


تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود


عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین


طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند


روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم


روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت


هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است


اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد


گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان


انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان


صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد


کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم


بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند


حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد


نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان


شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان


حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد


با همکاری واشنگتن، اوکراین به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد


پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان ادامه دارد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند

طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند

پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.